Bie en Ariane in Kameroen!

pushpush!

Goodmorning!

Na de stilte komt de storm en dus ook hier... het wordt terug drukker en we worden er wel elke nacht eens uitgebeld. Dan het is spurten met de koplamp op naar het ziekenhuis, jaja, de kilo's vlieger er hier af.

Ariane en ik geraken toch dicht bij het magische getal ‘40', het minimum aantal bevallingen dat we moeten halen om af te studeren. We staan vaak alleen in de verloskamer en voor de rest gaat alles hier gewoon zijn normale afrikaanse gangetje, nog steeds geen water, dansen in de verloskamer en genieten allom mààr Ariane en ik mogen onszelf wel de weldoeners van de week noemen want wij aten pork for charity! Als we mensen kunnen helpen, dan doen we het ook he! ;-)

Vanmorgen zijn we mee met sister Philippa op pad vertrokken naar de outstations, dat zijn een soort van gezondheidscentra die in ver gelegen dorpjes liggen. Er is permanent een verpleegster die bevallingen en andere noodzaken opvangt. Eén keer per maand gaat de zuster hier naar toe om al de baby's van die regio te wegen, vitaminen te geven en te vaccineren. Dus vandaag hebben wij de ganse dag tussen de afrikaanse babies gezeten... het was er heerlijk! Langs alle kanten uit de brousse verschenen moeders met kinderen en het was er 1 gezellige boel.

Na het wegen moesten alle vrouwen samen komen zitten en begonnen ze liedjes te zingen met de nurse over het belang van eens per maand naar't ziekenhuis te komen en hun kinderen te laten vaccineren. 'Prevention is better dan cure...shallalalalaaaaa' Op die manier proberen ze de mensen iets bij te leren omdat er vele niet kunnen lezen. Het was echt een zalige dag, die we afsloten met jawel: foufou, jamma jamma en vis.

Gisteravond stond Abdou plots voor de deur met schapenvlees. Omdat we hem altijd uit lachte dat hij ni kon koke wou hij het tegendeel bewijzen; oeps! En natuurlijk het smaakte. Hadden Soren en Valerie toch ook geen fles Gin kunnen kopen van 5 liter en onze avond was weer goed begonnen.

Tot Henrietta belde voor een delivery! Omkleden en spurten naar het ziekenhuis.

But we like midwifery! :)

Dorien

Heerlijk meisjes! Ik geniet van jullie verhalen. En jullie duidelijk ook!

Ingrid

Hey meiden. Fijn dat jullie je zo amuseren. Heb oma vorige week geholpen met op de blog te kijken en een berichtje te sturen. Wij zitten hier tussen de lammekes en de kalfjes. We missen je. Dikke kussen

Gaby

Hallo,stiekem toch wel jaloers op jullie avonturen!!!!We volgen jullie verhalen met spanning!Ariane,veel groeten van Rein en Saar!!!!

joke

hey bie, hoe ist daar? zo te lezen reuze leuk, kei mooie foto's en supper toffe verhalen, echt leuk om zo te kunnen volgen. zal ik een stukje taart opsturen volgende week van onze stan!! hij kijkt er al naar uit dat de kristof naar zijn feest komt. allé tot de volgende

de 3 biggetjes
warre,stan en colet