Bie en Ariane in Kameroen!

Riding a semi wild horse

Zondag is ideaal voor uitstapjes. ’s Morgens proberen we naar de mis te gaan om 6u, wat nie altijd gemakkelijk is aangezien het onze enige dag is om uit te slapen. Al was het deze zondag de moeite om er eens optijd uit te komen. Na de mis nam Abdou ons mee naar zijn nonkel. Op een open veld net voor de bergen stond een schattig blauw boerderijtje.

Het duurde nie lang voor onzen held Abdou een kudde paarden in een hek joeg en met 2 ‘opgezadelde’ (=een koord rond de nek en een mat op de rug) terugkwam. Zonder zadel en vol enthousiasme trokken we de bergen in. Het uitzicht was schitterend. Abdou’s nonkel heeft 2 vrouwen en een tiental kinderen, allemaal even hartelijk en lief.

We kregen een hele rondleiding door het huis en mochten foto’s bewonderen van zijn trip naar Mekka. Nadien kregen we een bord rijst met sojasaus, zodat we met een goed gevulde maag aan onze terugweg konden inzetten. Op de terugrit, met onze favoriete brommer, kregen we een goeie vlaag regen op onze kop… tja…het regenseizoen is officieel van start gegaan.