Bie en Ariane in Kameroen!

Den Denny

Helloo Belgian people!

Gisteren hebben we den Denny leren kennen, hij werkt in ons hotel als redder ( zo ne zwarte me een rode baywatch achtige short... very sexy!) We vroegen hem eigenlijk de weg naar een plaats om iets te eten maar hij heeft ons heel de dag op sleeptouw genomen. Afrikanen hebben blijkbaar ook echt niks beters te doen! Maar we zijn hem wel heel dankbaar want hij heeft ons geïntegreerd in 'the african way of life'

• we hebben 'hatsjoe' gegeten, we wildenook is fel doen vroegen: 'we want to eat real african food' hebben we ons dat effe beklaagd, we werden meegenomen naar zo'n houten schop waar 'big mama' ons eerst kommetjes en zeep gaf om onze rechterhand te wassen en nadien bracht ze ons dus ons bordje 'hatsjoe'. We moesten ervan kokhalzen en wachten nu in spanningde diarree af.
    Camille at nen hele peper in één keer op waardoor ze effe helemaal van de kaart was... misschien een goedkope oplossing voor op de fuiven in België... bestellingen kunnen altijd geplaatst worden op onze blog
    Wink
  • Hoeveel haast er ook is, we lopen of wandelen nooit, slenteren is beter. Waarom zou je je moe maken als het ook anders kan?
  • [pieging] één van de plaatselijke dialecten, we kregen ne snelcursus en deden wel ons best maar veel bakken we er nog niet van.
  • Afrikaanse mannendie elkaars hand vasthouden is niet gay!
  • 7 kinderen hebben is niet veel... mama ge hebt hierondergedaan zenne
  • To thank God: voor het drinken gieten ze altijd eerst een scheutjeop de grond, wat een verpilling maar waarschijnlijk wel een verklaring voor het feit dat hier alle drankjes in een fles van 60cl zitten.
  • Ariane kreeg een aanzoek van den John maar ik wil hem eerst nog beter leren kennen...kwestie van ook ni te snel te gaan!

Kortom het was eenfijn dagje met den Denny, morge komt hij terug en we kijken er naar uit. We blijven nog tot vrijdag hier en gaan dan terug naar Douala om zaterdag door de sisters afgehaald te worden.We zijn echt zo benieuwd naar ons huisje en ons dorpje waar we de komende drie maanden zullen wonen...

Sewes gaan wenaar een wildlife zoo en naar de botanische tuinen maar eerst nog een duikje in de zee!

Luie groetjes van ons!

Lien en Ellen en Mathijs

Joehoe! Het klinkt daar al heel show. We hebben al veel aan u gedacht en hebben eindelijk uwe blog helemaal kunnen lezen. Wa een zotte ervaringen allemaal! Hier ist min 8, dus we zijn wel heel jaloers op u, overal waar we kijken ligt hier sneeuw. Gelukkig is er het meest van de dagen ookal zonnig geweest. Amuseert u daar nog en houd ons maar op de hoogte! Tshüss!

charlotte

Hey Bie!
geniet ervan!!!
maar wees ook voorzichtig!
veel succes en tot in België!