Bie en Ariane in Kameroen!

Onze eerste Afrikaanse baby's

Onze eerste Afrikaanse baby’s zijn ter wereld gebracht! Whoehoew!

Bie en ik geraakte vanmorgen met veel moeite uit bed na een luilekker week maar we zijn met een goed gevoel teruggekeerd. Sister Electa (de hoofzuster van materniteit en verloskamer) sloot onze dag af met de woorden: Go and take a rest now. Da laatste is zoal het motto hier.

We zijn al allbei vol van die schattig baby'tjes, ik wil er nu echt wel één! Ook de vrouwen zijn zo sterk, geen epidurale, vroedvrouwen durven ze te slagen in hun gezicht en geen verdoving bij het hechten. Respect! We zagen vandaag ook een stuitbevalling met de voetjes eerst, iets wat bij ons in belgie amper wordt gedaan door het grote risico. Steriliteit bestaat hier niet, medicatie is schaars en medelijden hoort er niet thuis.

Ik zal Bie vanavond maar is verrassen voor Valentijn want ondanks we elkaar voor ons avontuur ni kende slapen we al van dag 1 samen in een dubbelbed ook al hebben we 3 slaapkamers. Gewoon voor de gezelligheid en ook wel voor de duizende muizen in ons huis….we hopen dat er op die manier geen plaats meer is voor hun in ons bed.

Groetjes, Bie, Ariane en de muizen!

FREDERIC

HEY BIEKE,